Cu 66 de km/h, raliu românesc în 1904!

Mașinile au fost iubite dintotdeauna, iar astăzi este momentul să ne amintim despre utilizarea automobilului, dar și despre  începuturile raliurilor în țara noastră.

România se poate mândri că este una dintre primele 6 țări din lume care a organizat competiții automobilistice, pe lângă Franța, Statele Unite, Anglia, Germania și Italia.

În 1904, în România erau înmatriculate doar 51 de autoturisme și tot în acel an, pe 5 aprilie 1904 a fost înființat la București, Automobil Clubului Român (ACR).

Prințul George Valentin Bibescu, nepot al Domnitorului Țării Românești, Gheorghe Bibescu, alături de alți 20 de pasionați ai motoarelor va fonda această asociație de automobilism care își propune să îmbunătățească drumurile, să facă legi rutiere și școli de mecanici auto sau ateliere de reparații pentru mașini.

La data creării sale, ACR se înscria printre primele 10 cluburi de automobilism din Europa și printre primele 14 din lume.

Prima cursă de mașini organizată în România a fost pe ruta București – Giurgiu – București, aceasta pentru că drumurile spre munte nu erau bune, dar și pentru că granițele României se opreau la Munții Carpați. Singura șosea, neasfaltată, dar dreaptă și fără pericol de a se inunda, era în sud, spre Dunăre.

În prima cursă, în 1904, s-au înscris la start 9 mașini, cu câte doi ocupanți, iar câștigătorul a fost prințul George Valentin Bibescu, care a condus cu o medie de viteză de 66 de kilometri! O viteză uriașă la vremea aceea!

George Valentin Bibescu poate fi considerat primul pilot de raliuri al României, dar și un mare aviator român. El este cel care a înființat Aeroportul Băneasa din București.

Primul automobil înscris în România se poate încă admira, pentru că este expus la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida din București.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *